31 Ekim 2011 Pazartesi

EVDE YAPILAN YUFKA EKMEĞİNDEN TEPSİ BÖREĞİ

Evde yapılan yufka ekmeğinden börek olur mu  ?
Yapan arkadaşlarımıza rastladım yemek sitelerinde gezerken .
Üç yufka bende vardı iki yufkada komşumdan geldi.
Bir de ben deneyeyim bakalım...

MALZEMELER

*5 adet önceden ıslatılmış  yufka ekmeği
*2 sb süt
*1 sb sıvıyağ
*3 yumurta
*1.5 paket kabartma tozu
*200 gram rendelenmiş beyaz peynir
*1 şişe maden suyu

HAZIRLANIŞI

yufka ekmeklerini  evvela ıslatıp yumuşamasını sağlıyoruz.
2 tanesini bütün bırakıp diğer ekmekleri parçalıyoruz.
tepsiyi yağlıyoruz, yufkanın birini altına koyuyoruz.
aralarına sosdan döküp peynirinide koyduktan sonra,
 diğer yufkayı koyup böreği kapatıyoruz.
bir şişe maden suyunu üzerine gezdirerek döktükten sonra
200 derecelik fırında kızarıncayadek pişiriyoruz.






4 yorum:

Özgen dedi ki...

Eline sağlık canım böreğin harika sevgilerimle...

Fatma dedi ki...

merhabalar dilek hanım...
evet bende boluda gördüm ev yufkasıyla börek yapıldığını.
ama çok güzel oluyor biz yufkayı ekmek olarak yerdik
ellerine sağlık nefis görünüyor
sevgier:)

susamcorekotu dedi ki...

çok güzel olur,ben de yapardım önceden ama şimdi yufkam yok(

Şehrinaz dedi ki...

mmm çok severim annemde çok güzel yapar:) harika ellerinize sağlık...